دیدنی های مشهد
نوشته شده توسط : fnz.pni

یخدان تاریخی چهار برج مشهد

این بنا از بناهای تاریخی اطراف توس می باشد که در روستایی به نام چهار برج قرار گرفته است . این سازه آبی مربوط به دوره قاجار می باشد . در ساختار آن از چوب استفاده شده که قطر فضای داخلی بنا 10 متر و ارتفاع آن به حدود 12 متر می‌رسد .تور مشهد شهریور 98 این یخدان از جمله بناهای عام‌المنفعه‌ بوده است که در گذشته یخ مورد نیاز ساکنین روستا و اطراف آن را تامین می کرده است . امروزه از اجزا و عناصر یخدان تنها چاله و گنبد آن باقی مانده است . دیدن این بنای زیبا به گردشگران تور مشهد پیشنهاد می شود .

 یخدان تاریخی چهار برج مشهد


بازه هور مشهد

بازه به دری از دیواره کوه گفته می شود که خورشید از میانه آن طلوع می کند . این بنای زیبا به دوره ساسانی مربوط می شود و عده‌ای بر این باورند که بنای سنگی بازه هور آتشکده‌ای از دوره ساسانی است . معماری این بنا چهار طاقی است که از چهار طرف بازه بوده و عناصری گنبدی شکل بر بالای آن قرار گرفته اند و همچنین فضای ورودی آن نیز دارای سه درگاهی بلند و عریض است ،

بازه هور مشهد

ورودی اصلی بنا از ضلع غربی ایجاد شده که درگاهی‌های همسان تور مشهد مرداد 98 در اطراف آن به چشم می خورد . در سطح بالای پلان مربع بنا چوب هایی بر کنج آن نصب شده است . آدرس: بنای سنگی موسوم به بازه هور بفاصله هفتاد کیلومتری از جنوب شهر مشهد در ضلع شرقی روستایی به نام رباط سفید در ابتدای تنگه‌ای بازه هور واقع است . دیدن این بنای زیبا به گردشگران تور مشهد پیشنهاد می شود .

بازه هور مشهد


باغ خونی مشهد

این باغ در زمینی به وسعت 5 هکتار ساخته شده است که در خیابان عنصری مشهد قرار دارد . در این باغ سه عمارت مجزا وجود دارد که بخش هایی از آن تخریب شده است . در سال 1330 توسط روس ها از طریق این باغ حرم اما رضا ( ع ) گلوله باران شد . این باغ همچنین بخاطر چشمه ای که در این باغ وجود دارد به باغ چشمه نیز معروف است . مسافران تور مشهد می توانند از این باغ زیبا دیدن کنند .

باغ خونی مشهد

باغ خونی مشهد


دودکش رستگار مقدم مشهد

میل یا دودکش رستگار مقدم یک کوره آجرپزی می باشد که تاریخ آن به 100 سال پیش مربوط می شود . در سال های اخیر قسمت اعظمی از آجرهای خانه های شهر مشهد توسط این کوره9 آماده می شده است . همچنین در طی تور کیش سال های اخیر این دودکش و الحاقات آن توسط شهرداری مشهر مرمت و بازسازی شده است . شما گردشگران تور مشهد می توانید از این دودکش آجری دیدن کنید .

 دودکش رستگار مقدم مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد





:: برچسب‌ها: دیدنی های مشهد,جاذبه های توریستی مشهد,تفریحات مشهد,مکان های دیدنی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: